Tuesday 25 October 2011

This Is For You, Gundut

In the name of Allah, the Most Merciful and Most Compassionate.
Assalamualaikum.

I would like to dedicate this post to one of my best friends because she is so eager to read about her in my blog. Haha. Takpe, Bira. Aku tak kisah. Haha.

Nurulkhabira Omar,
Hari pertama aku masuk sekolah di T6, kau dah buat aku menyirap. Haha. ku baru pindah dari Negeri Sembilan. Bila aku tengok SMKBT6 ni, huyoo, besarnya! Waktu aku sampai di Dataran Ilmu, kelas 2A dan 2B tengah main bola jaring. Lepas masuk kelas, waktu tu waktu Seni ke, Matematik. Kau suka sangat melukis. Padahal tak ada lah lawa sangat pun. Aku jujur ni, Bira. Maaf kalau terasa. Hihi. Sikit sikit, pusing belakang, tanya kat Amira Izzaty, "Lawa tak lukisan kite?". Si Amira Izzaty pun mengangguk je. Haha. Lepas tu, aku cakap, "Kau ni bising lah." Kau pun menyengih je kan macam kerang busuk. Haha. Tapi lepas tu kita kawan.

Bira,
Acap selalu ajak buat study group petang petang. Hanis, Acap, CF, aku. Aku pun selalu ajak kau. Tapi kau sekolah agama, Darjah 6. Jadi, kau selalu jarang datang. Kau datang pun, masa tu kau ada latihan kawad KRS. Hahaha. Cakap pasal KRS, aku selalu cakap dengan kau kan betapa tak sukanya aku pada KRS sebab budak-budaknya. Haha. Kau gelak je bila aku cakap. Tapi aku rasa, kau mesti menyirap dengan aku sebab aku asyik kutuk KRS je. Macam lah PBSM tu bagus sangat. Haha. Kau jadi komander KRS dari Form 4 sampai Form 5. Bangga aku dapat kawan macam kau. Usaha kau akhirnya berhasil. Kau dapat Anugerah Komander Terbaik waktu Form 5. Tahniah, Gundut! Kau selalu menangis sebab kawad. Budak budak kawad kau selalu main-main. Jadinya, aku lah yang kena tolong pujuk kau. Lepas tu, tolong marahkan budak-budak tu untuk senangkan hati kau. Nak pujuk kau senang je, biarkan kau menangis sampai kau puas. Haha. Kau pun cakap, jangan pujuk bila kau menangis, nanti lagi kuat.

Ingat tak waktu Form 2? Aku kurang ajar dengan Cikgu Osman tu. Kau ingat tak aku terangkan kat kau. Aku sebenarnya tak berniat pun nak cakap kuat-kuat. Aku pun tak sedar aku tercakap kuat. Kau dengan Hanis je yang tau. Yang lain, semua tak tau. Semua ingat aku ni kurang ajar, tak makan saman. Tapi, kau dengan Hanis tak. Aku sayang kau dan Hanis. Hihi. Lepas tu, akhir tahun, aku gaduh besar. Tak ada seorang pun tolong aku. Kau pun gelakkan aku. Itulah kali pertama aku kecewa dengan kau. Tapi tak apa, benda dah lepas. Semua ada hikmah.

Waktu Form 3, lagilah aku bertambah rajin pergi rumah kau. Kita pergi Easymath sama-sama. Kenal budak budak kat Easymath tu. Kau banyak tolong ajarkan aku sebab aku lembab, jadi aku suka tanya soalan bodoh. Bila kau terangkan, muka aku mendung, tak faham apa yang kau nak ajarkan. Kau, Arif, Amir, Mas semua gelakkan aku. Haha. Ingat lagi, kita tidur sekatil sebab aku takut tidur sorang sorang. Haha.

Lepas tu kali kedua kita pergi Easymath sama-sama, kau kena duduk luar bilik. Sebab masa tu, kau pergi bilik Thaqiiyah. Aku ingat kau tidur sana. Jadi, aku kunci bilik, aku tidur. Kau terpaksa tidur luar untuk 3 jam. Kesian kau! Maaf, Bira. Tak sengaja. Hihi

Bira,
Waktu Form 5, kau dah ada geng sendiri, tapi kau tetap tak lupakan aku. Tapi itulah kali pertama kita gaduh, sebab si Jongos tu. Benci aku sebab kita bergaduh pasal dia. Kau pun semakin rapat dengan Thaqiiyah. Aku cemburu. Tapi, aku diamkan. Tak apa. Aku tak kisah. Kau faham banyak sangat pasal aku kan? Kau siap pernah suka sepupu aku lagi kan? Haha. Tak apa. Aku faham.

Kau, Hanis, Megala, Sharina, antara benda yang paling baik yang Allah bagi aku. Aku bersyukur dapat kawan kawan yang baik. Walaupun kita pernah gaduh sekali, tapi itu jadi pengajaran untuk aku. Bila sekali bergaduh, sampai bila pun pahitnya terasa. Dan aku bersyukur kau maafkan aku. Tambah pula, aku suka pergi rumah kau. Aku siap kenal semua anak sedara kau kan? Haha. Aku rindukan kau, Si Gundut.

Terima kasih sebab sudi jadi kawan aku selama ni. Arigato gozaimas. Kamsahamnida. Ini, untuk kau!

Gambar gila kita berdua <3

No comments: