Monday 21 May 2012

Trials :/

In the name of Allah the Most Merciful and Most Compassionate.

#now playing Ada Cinta by Acha Septriasa and Irwansyah *how in the world this song is placed in this playlist?

Jadi minggu ni banyak benda yang jadi. Yes the medsi's result was out this week, I can't remember when. You must know that my memorising span only lasts about 5 minutes. I am worse than goldfish. Okay, just kidding. Silly lame jokes, no one's laughing xD

Okay let's get back to the topic. Medsi. Well, alhamdullilah syukur nikmat. Tapi....

Here goes. Ramai TESLian tak lepas untuk go interview. Makanya sekarang benda yang aku rasa ialah serba salah. Yes. Aku rasa guilty jugak. Entahlah, kadang kadang aku rasa aku tak layak dapat interview ni sebab ada orang yang jauh lagi bagus daripada aku tak dapat pun interview. Aku ni pun bukanlah pandai sangat. Aku takde parents yang duduk kat overseas ke apa. Aku takde speaking English fluent gila. Takde, aku cakap keluar habuk je.

Entah. Aku rasa kesian jugak kat kawan kawan yang tak dapat medsi. Tapi aku nak buat macam mana? The only thing I can do is tell them not to give up. Ever. Sebab benda benda semua ni melibatkan rezeki. Tapi aku ada masalah yang mana aku tak reti nak comfort orang, seriously.

These might sound really cliche, corny, mushy, overrated or whatever tapi Allah has better plan for you, seriously! Have faith in Allah. Jangan kau pisahkan soal rezeki dengan medsi. Jangan kau pisahkan dunia dengan akhirat.

Ahh, aku tak tahu nak cakap apa.

Ini ujian. SIla kuat kalau nak lulus ujian dari Allah.Ini ujian dari Allah. Sila kuat kalau nak lulus.

No comments: