Tuesday 31 January 2012

Allah Sayang Aku

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

PS: Thanks Hazmira, bagi pinjam Acer dan Broadband. Ehm.

Aku rasa Allah sayang aku sem ni. Salah. Allah sayang aku dah lama. Tapi aku rasa aku baru nampak Allah sayang aku. Dia nak duga aku, nak tengok aku kuat atau tak.Nak tengok aku merungut atau bersyukur. Nak tengok aku sujud atau meratap. Nak tengok aku senyum atau menangis. Nak tnegok aku cakap Alhamdullilah atau Astaghfirullah.

Satu-satu Dia bagi kat aku. Satu-satu rezeki aku dapat. yang aku tak pernah jangka. Syukran Ya Allah. Aku rasa terharu, aku rasa disayangi, aku rasa Allah perhatikan aku walaupun aku selalu salah sangka dengan Dia. Betullah, manusia hanya tahu bersyukur bila dapat rezeki. Bila dapat bala, persoalkan tindakan Dia. Macam aku. Aku rasa aku hamba Dia yang teruk.

Walaupun semester ni, aku rasa lemas, dan penat, dan tak cukup masa dan semakin panda. Ye, eyebag aku dah makin besar dan hitam seperti panda. Aku admit. Takpe, bukti stay up malam malam sebab tak boleh tidur. Haha. Takpe, semester ni dah nak habis. Alhamdullilah. Tapi... Lepas ni Degree. Lagi hectic. Takpe, Allah kan ada. Doa je yang penting. Minta selagi boleh. Bertaubat selagi pintu terbuka. Tak ada benda yang lambat tapi lebih baik tak terlambat.

Do good and then, turn to Him.
Assalamualaikum.

Ingat! Jadi hamba yang bersyukur.

No comments: