Wednesday 15 February 2012

Random

Bismillahirahmanirrahim.

Hari ni aku rasa hari yang sangat random. Tengah tengah prepare untuk presentation CTU, tetiba masuk pasal reproduction, kahwin, macam mana mak, ayah, sepupu jumpa. Itu ini, merepek repek. Gelak tepuk tepuk lantai macam orang yang sangat retard *aku jela, orang lain normal, haha. Nasib baiklah aku masih tak ada account twitter, kalau tak, memang penuh dengan benda yang sangat sangat random dan luar alam. Ynag betul-betul gambarkan aku; SI PELIK. Hahaha.

Aku rasa semakin dekat final exam, aku semakin hilang fokus nak buat assignments. Aku jadi makin malas. Aku makin suka tangguh kerja. Aku makin suka tidur. Katil memanggil manggil. Godaan, godaan. Sabar je lah *tetiba rasa macam Hantu Kak Limah. Tengok! Random lagi. Aku kalau boleh nak hayati betul betul memori kat sini, kat Lendu, dengan budak Asasi TESL. Aku kalau boleh tak nak buat musuh. Aku nak ada ramai kawan. Aku nak ingat ramai orang dan insyaallah, kalau boleh, aku nak orang ingat aku. Aku rasa orang akan ingat aku sebagai kucing yang sangat tinggi sifat ingin tahu *macam yang Arif buat untuk poem. Haha. Kelakar. Tapi benda tu yang akan aku ingat, insyaallah.

Lepas tu, aku rasa aku benci copycat. Drop the subject and let's move on. Haha.

Aku rasa manusia patut hanya bergantung pada Allah. Kalau bergantung pada mak dan ayah, satu hari nanti, Allah akan tarik nyawa diaorang. Kalau bergantung pada kawan, kawan akan fed up dengar masalah konon dunia yang tak habis habis. Tapi kalau bergantung pada Allah, tak ada apa-apa halangan. Macam highway yang tak ada kena bayar tol. Terus je. Best nya kalau macam tu. Walaupun kau ada wonderwall, in the end, kau kena cari Dia juga akhirnya.

Lagi 3 minggu final exam. Harap harap semua berjalan lancar dan aku tak malas buat assignments!
Amin, insyaallah.

Till then insyaallah, bye!

No comments: