Saturday 18 February 2012

Ujian =='



"God, if I can’t have what I want, let me want what I have."

Ya Allah. Aku rasa macam minggu ni, dugaan berat semacam je. Aku nak redhakan hati aku, tapi kenapa susah sangat. Tapi aku kena bersyukur banyak benda. Serius.

Pertama, even laptop aku all corrupted and so did the pendrive, nasib baik tak ada assignment yang kena submit minggu ni. Submit semua minggu depan. Walaupun dateline dah paras paras hidung, tak mengapa, stay up je. Selama ni boleh je stay up buat assignments, sekarang tak boleh dah?

Wallet aku hilang.. Tapi aku bersyukur sangat kakak aku banyak ambil tahu pasal ni. Tapi aku pula yang masuk air, pergi marah dia. Tak bersyukur di situ. Angah, thanks. Kira untung kot orang tu nak datang singgah Melaka nak uruskan IC yang dah hilang. Tu lah, careless, careless *tepuk dahi banyak kali. Lagipun, aku bersyukur sebab mak tak marah time aku telefon mak cakap wallet aku hilang. Ya, aku pakai wallet, aku tak pakai purse. Dan wallet aku adalah bekas bekas abang aku yang dia dah pakai sejak azali zaman Tok Kadok masih baby lagi. Sangat sadis, ye aku tahu.

Budak kecik: Mak, tears welled up* wallet hilang! *dahlah tak bagi salam, lepas tu terus tukar jadi crybaby. What a shame.
Mak: *dengan tenangnya dan coolnya* Laaa, hilang kat mana? Ha, lepas tu, lepas tu, lepas tu?
Budak kecik: Dah report dah kat polis bantuan uitm.. Kejap kejap, mak dah tahu eh? *pelik kenapa mak sangat tenang*
Mak: Dah tau lama dah. Angah bagitau. Kenapa taknak bagitau sendiri? Nanti mak taknak ambik tahu langsung baru tahu. *ugut start dah. haha.*
Budak kecik: *terus nangis macam air terjun* Nanti mak marah...
Mak: *nada putus asa* Memang lah mula mula marah. Lepas tu takkan lah nak marah dah. Awat? Mati ke kena marah? Mati?
Budak kecik: Tak... Tapi takut mak marah. Tapi lepas ni bagitau, janji janji. *taubat aku taknak sembunyi sembunyi dah lepas ni*


Aku rasa lega terus lepas dah cakap dengan mak aku. Allah bagi aku rasa tenang lepas dengar mak aku punya suara. Aku rasa macam beban hilang sikit. Walaupun nangis teruk sampai sakit kepala, tapi lepas tu okay sikit. Memang, kawan banyak tolong, tapi, once kau dengar mak kau nasihat kau, kau akan rasa lega. Insyaallah. Aku rasa aku makin sayang mak aku sejak aku duduk jauh ni. Ada juga hikmah aku duduk seberang laut dari mak. Alhamdullilah!


PS: Aku rasa sejak aku duduk Melaka, aku makin pondan. Sikit-sikit nak nangis. Pondan =.='
PPS: Tolong doakan aku jumpa balik wallet aku dan purse kawan aku. Terima kasih. Allah je dapat balas pertolongan dan doa korang!

No comments: