Monday 19 March 2012

Aku Officially Terasa Dengan Budak Asasi TESL Yang Cakap Aku Rembat Duit Dinner Kelas D

Bismillah.

Ya. Seperti tajuk di atas, aku memang terasa dengan budak Asasi TESL yang cakap aku rembat duit kelas D untuk dinner dan spend duit itu dengan banyak untuk beli doorgifts untuk vips.

Anak anak, aku officially terasa.

Ya, AKU TERASA.



Premis Pertama: Aku tak rembat duit kelas D.

Duit RM450.00 tu datang dari kelas C punya projek dekat rumah orang orang kurang upaya haritu. Dan duit tu Miss Ju yang bagi. Aku tak ambil secara haram. Jangan risau, aku masih tahu halal haram. Dan Miss Ju yang panggil aku time presentation TED lepas group aku present. Dia mintak tolong boleh tak kalau sepupu aku buatkan doorgifts untuk lecturers. Mula mula buat kek fondant, lepas tu tukar nak buat macaron. Last sekali jadi truffles. Dan duit RM450.00 tu takkan cukup untuk dinner. Kepada yang cakap kelas D tak boleh pilih tempat grand sebab duit banyak habis kat doorgifts, sila tarik balik apa yang anda cakap. There are more than what your judgments are.


Premis Kedua: RM450.00 tak cukup untuk kau pilih tempat grand.

Ye. Memang tak cukup. Kalau nak sangat tempat grand, tambahlah duit lagi. Kenapa mesti salahkan aku? Aku buat apa sampai aku kena macam ni? Aku rasa aku tak ada buat orang offended dengan aku gila gaban pun, Insyaallah. Tapi kenapa bawa mulut cakap aku punca tak boleh buat tempat grand sebab buat doorgifts mahal sangat. Grow mature, people. You guys, and some girls are 18 going to 19. You can be married at this age already, you guys have already hit puberty and you give me this kind of crap? Wow! Real mature. REAL MATURE PEOPLE. And one more thing, duit dinner tu guna duit kau ke? Aku tau ramai yang ada kereta, ramai yang kaya, boleh mandi guna duit, tidur atas duit. Tapi berapa ramai sangat? Dalam ramai ramai tu, berapa ramai yang guna duit sendiri bayar duit dinner? Aku pun mintak ihsan mak ayah. Boxer panties kau pun mak ayah bank in kat duit untuk kau beli. Kau tak rasa kesian ke kat mak ayah sebab mintak duit lebih lebih bayar duit dinner pulak. Cukuplah korang mintak duit banyak banyak beli baju dan dress untuk dinner. Senangkan hati mak ayah kan dapat pahala. Lagipun, bukannya tak jumpa langsung lepas ni. Facebook ada, Twitter ada, Skype ada. Apa lagi nak? Have some pity on your parents lah. They don't worl for you to spend every cent of it to something like this. Duit mak ayah kau bank in tu supaya kau tak kebulur akt sini. Makan elok elok, supaya senang belajar. Bukan guna buat demand tempat kelas-kau-maria, tempat yang konon 5 star segala. Kenapa? Nanti kat akhirat, Allah tanya ke dinner kau kat mana? Benda ini semua dunia je kot, jangan kalah sangat pada nafsu, rasa seronok. Mati tu bila bila boleh datang. Sedap sedap time kau tengah deman hotel 5 star bagai, kata aku guna duit buat beli doorgifts mahal, Allah tarik nyawa kau, alamt, wassalam lah.


Premis Ketiga: Sila enjoy dinner korang dengan rasa bersalah. Aku doakan kau stuck time jawap CTU *Insyaallah Allah tak makbulkan doa aku sebab Allah tak terima doa yang tak baik*

Ya. Itu sahaja. Silalah terasa kepada sesiapa yang gunakan mulut untuk bercakap dan menebar onar-onar ini. Aku rasa tak ada masalah kalau nak datang tanya aku sendiri. Takdenye aku nak marah, ngap kau macam ular sawa tu hah.

May ALLAH bless.

Aku juga manusia, insyaallah mudah memaafkan kalau kau minta maaf.

Peace and Assalamualaikum.

No comments: