Sunday 4 March 2012

Kenapa.. Kalau..

Bismillahirahmanirrahim..

Kenapa? Kenapa mesti aku? Kenapa bukan orang lain?

Selalu dalam kranium kita, manusia, selalu ada soalan kenapa setiap kali dapat ujian, musibah. Aku pun manusia juga. Dan aku pun selalu persoalkan juga kenapa aku kena uji. Aku ada banyak inferens sendiri bila libatkan ujian. Mungkin Allah nak aku jadi lebih kuat; mungkin Allah nak balas balik macam apa yang aku pernah buat kat orang; mungkin sebagai peringatan aku tak buat lagi benda yang sama lepas ni. Mungkin. Kena sangka baik kan? Kalau tak, in the end, kita jugak yang stress fikirkan benda benda ni. Stress dah satu hal, lepas tu Allah laknat pula. Yelah, kenapa salah sangka dengan Dia. Kan semua benda ada hikmah. Kan kan? *angkat kening ala ala Cadburry*

Kalaulah aku cantik macam dia...
Kalaulah aku hensem macam dia...
Kalaulah aku pandai macam dia...

Kalaulah.. Bunyi macam tak bersyukur je. *aku selalu je buat ni*
Entah. Cantik tu universal, hensem pun. Pandai bergantung pada usaha. Yang ni macam tak tahu nak merepek apa dah. Off, keyboard.

No comments: