Tuesday 6 March 2012

Tok Guru Literature?

In the name of Allah, the MOST MERCIFUL and MOST COMPASSIONATE.

Assalamualaikum. Hi awak awak yang bermuka comel comel dan hensem hensem *insyaallah*, sekarang saya tengah study week. Lepas tu ada orang lamar saya masuk study group diaorang. Dan saya jadi tok guru literature.

APA? TOK GURU LITERATURE?

Ye, saya jadi tok guru literature untuk mereka mereka lah awak.

Tapi kan, saya ada rasa was was sikitlah awak.
Boleh ke saya ni mengajar orang? Orang faham ke kalau saya ajar? Kalau saya ajar, orang boleh score ke paper tu? Yang penting, saya ni cukup taiko ke dalam literature tu untuk jadi tok guru literature.

Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui. Hanya Dia yang tahu semua yang terjadi.

Saya ni kan awak, tak pandai sangat tau literature. Saya ni manusia, takut tersalah bagi info, tapi kalau tersalah, awak awak betulkan lah ye. Macam tu barulah kita sama sama belajar. Kan awak? Lagipun, saya minat literature dan kalau boleh saya nak awak awak pun jadi minat nak mendalami literature.

Entahlah. Saya bukan tok guru literature. Semua itu propa.

Daripada Abu Hurairah r.a., Nabi SAW bersabda:
"Sesiapa ditanya tentang ilmu yang ia ketahui; kemudian ia menyembunyikannya,
ia akan dikekang dengan kekangan daripada api neraka pada hari kiamat.

(Riwayat Abu Daud dan al-Tirmizi)

Takut kan bila baca macam ni? Harap harap Allah permudahkan urusan. Amin!
 

No comments: