Tuesday 17 July 2012

Big step

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Heya! Assalamualaikum (:
Makanya insyaallah 2 september ni aku bakal jadi graduan sebuah universiti tempatan. Banyak benda yang dok bermain dalam dua otak aku ni. Neurotransmitters aktif bebenau.

1. Aku ni dah bersedia ke nak jadi pelajar degree? Maka aku fikir banyak kali. Aku ni betul betul bersedia ke? Bila bersedia maksudnya bersedia dari segi fizikal, mental, ilmu. Dari segi fizikal tu, insyaallah lah. Tapi, dari segi mental, hmm, aku sekarang tengah takut. teramat takut. Dengan persaingan, dengan niat nak belajar, dengan suasana.

2. Bila orang kata student degree, maka orang ada satu idea yang manusia manusia ni dah dewasa. Matang. Persoalannya, aku dah cukup matang dan kuat nak tempuh hidup baru? Tak tahu. Tapi aku cuma berharap diberi peluang dan Allah kuatkan aku. Insyaallah.

3. Yep, the next big step. Tabika ---> Sekolah rendah ---> Sekolah menengah ---> Asasi TESL ---> Degree TESL

P/S: Tolong doakan aku? Terima kasih!
P/P/S: May Allah bless!

No comments: